-
Kood 95 täiendkoolitus: 11 aastat hiljem. Autoserdi lugu.
16.03.2025
Veidi üle 11 aasta tagasi tegime oma esimesed kood 95 täiendkoolitused kutselistele autojuhtidele. Meil oli visioon: luua täiesti uuel tasemel praktilised, kasulikud ja kaasahaaravad koolitused. Kuidas meil see õnnestus, saad lugeda siit blogipostitusest.
Lenno Põder -
Kontrollijatele tuleb esitada 56 päeva andmed - alates 31.12.2024
22.12.2024
31. detsembril olge valmis esitama 56 päeva andmeid. Loe edasi ...
Lenno Põder -
UUS TÄHTAEG: Smart 2 sõidumeerikute paigaldamisel antakse 2-kuuline üleminekuperiood
22.12.2024
Kes aasta lõpuks SMART 2-te peale ei jõua panna, ei pea kuni 28. veebruarini trahvi kartma. Loe edasi ...
Lenno Põder -
SMART 2 vahetuse tähtajad
14.11.2024
Alates uuest aastast saab välisvedusid teha vaid SMART sõidumeerikutega. Millised on tähtajad meerikute vahetamisel ja keda täpsemalt puudutab? Loe edasi...
Lenno Põder -
Muudatused juhuvedude bussijuhtide töö- ja puhkeaja reeglites
17.06.2024
Juhuvedude bussijuhtide mõned töö- ja puhkeaja reeglid muutusid paindlikumaks. Nii näiteks ei pea bussijuht oma vaheaga tegema 15+30 minutit, vaid võib teha ka näiteks 25+20 minutit. Loe edasi ...
Lenno Põder -
5 põhjust, miks vahetada vana sõidumeerik SMART 2 vastu juba täna
08.04.2024
Siin on Sulle ridamisi kasulikke põhjuseid, miks tasub SMART 2 digimeerikut kasutama hakata ja tema hüvedest juba praegu osa saada. Loe lähemalt >>
Lenno Põder -
Selgus majas: vanematele juhikaartidele salvestab piiriületuse automaatselt ainult STONERIDGE SMART 2
27.11.2023
SMART 2 digimeerikud tulevad vaikselt kasutusse. Riigipiiride ületamisel on sellel automaatne piiriületuse salvestamise funktsioon, mis aga ei pruugi vanemate juhikaartidega toimida. Katsetasime nii VDO kui ka STONERIDGE SMART 2 meerikuid ja erinevas vanuses juhikaarte ja tulemused on siin artiklis. Loe edasi ...
Lenno Põder -
Miks kontrollida oma juhikaarti ise?
21.11.2023
Paljud autojuhid saavad oma juhikaardi olukorrast teada politseikontrolli ajal koos trahvikviitungiga. Tark autojuht aga teostab oma juhikaardile ise analüüsi ja on alati asjadega kursis. Politseikontroll pole tema jaoks probleem. Loe edasi …
Anatoli Ivanov -
Digimeeriku lukustamine: ohud, nõuanded, video.
09.11.2023
2023 aasta. Slovakkia. Politseikontroll. Trahv firmale 1800 eurot. Täpselt ei saa aru mille eest. Segadus. Mingist lukust käib jutt. Keelebarjäär. Raha tuleb kohe ära maksta muidu edasi ei saa. Mõru maik suus. Stress. Loobusmismõtted. Ahastus. Mille eest siis trahv tehti? Loe edasi ...
Lenno Põder -
Uuendatud Stoneridge'i SMART 2 testiga: riigisümbolite automaatne registreerimine piiridel toimib ka vanemate juhikaartidega.
10.10.2023
Alates 21.08.2023 paigaldatakse kõikidele uutel sõidukitele uue põlvkonna SMART 2 sõidumeerik, mis salvestab piiriületuse automaatselt ning võimaldavad peale- ja mahalaadimiskohti sisestada. Erinevate testide tulemusena on aga ilmnenud probleem - vanematele juhikaartidele uued funktsioonid ei pruugi salvestuda.
Lenno Põder -
TachoScan analüüsitarkvara – uus versioon 6.0 + Välismaa palk
16.12.2022
TACHOSCAN – sõidukijuhtide tööaja kontrollimise ja analüüsimise tarkvara.
-
Mis on kabotaaž?
06.12.2022
Kabotaaž – pealtvaadates imelihtne, kuid lähemalt süvenedes muutub see aina komplitseeritumaks. Lisanduvad veel eri riikide kontrollijate erinevad tõlgendused ja arusaamised...
Lenno Põder -
Soovitused bussijuhtidele, kes Ukraina sõjapõgenikke Eestisse toovad.
09.03.2022
Nüüd, kus meil endal on põgenikeveo kogemus olemas ja ka teiste bussijuhtidega teemat arutatud, siis panen siia kirja mõned meeles...
Lenno Põder -
Humanitaarabi vedu mitteärilisel veol – vabastus määrusest 561 (artikkel 3 punkt d)
03.03.2022
Autojuhi töö- ja puhkeaja määruses nr 561/2006 on olemas üks punkt – artikkel 3 punkt d)– mis ütleb, et: ...
Lenno Põder -
21.02.2022 sõiduki tagasitoomine, kabotaaži keeluaeg, kombineeritud transport – Mobiilsuspakett
20.02.2022
21.02.2022 hakkab meie transpordiettevõtete jaoks kehtima kolm väga olulist uut reeglit: Sõidukite Eestisse toomise kohustus iga 8 nädala tagant; 4-päevane...
Lenno Põder -
Mobiilsuspakett: IMI-lähetusdeklaratsioonide esitamine alates 02.02.2022 ja lähetusreeglid
22.01.2022
Mobiilsuspakett on muutumas üha reaalsemaks. EU Komisjon avaldas oma kodulehel IMI (siseturu infosüsteem) veebilehe, kus saab alates 2.02.2022 (aga ka...
Lenno Põder -
Riigitähise sisestamine riigipiiride ületamisel alates 2.02.2022 – Mobiilsuspakett
05.01.2022
Tähelepanu kõik rahvusvahelisi vedusid teostavad autojuhid! Alates 2.02.2022 peavad kõik digitaalse sõidumeeriku kasutajad riigipiiride ületamisel esimeses võimalikus peatumiskohas piiril või...
Lenno Põder -
UUED SMART 2 DIGIMEERIKUD ON TULEKUL!
12.08.2021
Uued, Mobiilsuspaketi ja lähetusreeglitega kooskõlas, SMART 2 digimeerikud on peatselt reaalsus. Mida see transpordifirma ja autojuhi jaoks tähendab? (Pildil SMART...
Lenno Põder -
Koolitaja Lenno Põder selgitab: millal tuleb teha kompensatsioon?
01.07.2020
Autojuhid, kes teevad niinimetatud 24-tunniseid pause, mida seadusekeeles nimetatakse lühendatud iganädalasteks puhkepausideks, peavad selle puhkepausi kompenseerima kolmanda nädala lõpuks. Iseenesest...
Lenno Põder -
Mobiilsuspakett hakkab (karmiks) reaalsuseks saama
08.04.2020
EL-i Nõukogu hääletas 7. aprillil Mobiilsuspaketi poolt hoolimata koroonaviirusest tingitud olukorrast ja paljude EL-i riikide ahastuseni viivast vastuseisust. Hääletamine toimus...
Lenno Põder -
COVID-19 tõttu EL-i riikide poolt kehtestatud ajutised töö- ja puhkeaja reeglid eesti keeles
28.03.2020
Koroonaviiruse tõttu on enamus EL-i riike kehtestanud ajutised erandid töö- ja puhkeaja reeglitele. Eesmärgiks on aidata transpordifirmasid ja autojuhte, et saaks...
Lenno Põder -
Pädevustunnistuse ja ADR tunnistuse taotlemine eriolukorra ajal
23.03.2020
Pädevustunnistuse tellimine eriolukorras Alates 1.06.2018 kehtib Eestis kord, kus kutselise autojuhi (bussijuht, veoautojuht) pädevuse tunnuskood nr 95 kantakse juhiloale. Seega...
Lenno Põder -
Sõidumeerikute kohustus alla 50 km liinidel alates 01.01.2020
30.12.2019
Esimesest jaanuarist alates peavad ka alla 50 km pikkustel bussiliinidel sõitvad bussid kasutama sõidumeerikuid. Sõidumeerikute kasutamisest jäävad edaspidi vabastatuks vaid...
Lenno Põder -
Autosert TACHO Äpp – lae juhikaart alla mobiiliga
07.01.2019
Valminud on Autosert TACHO äpp, millega saab mobiiltelefoniga juhikaarti allalaadida ja lisaks veel rikkumisi ja järelejäänud tööaja ressurssi jälgida. Valminud on...
-
Prantsusmaa politsei valis TachoScani programmi
03.01.2019
Euroopa suurimate riikide politseid peavad Tachoscani tarkvara parimaks autojuhtide töö- ja puhkeaja kontrollimise tarkvaraks. Seda näitab viimati Prantsusmaa politsei liitumine...
-
1-Minuti Reegel – ohud ja võimalused tegelikult
23.08.2018
„Saime ligi 2000 eurot trahvi selle eest, et liigutasime autot puhkeajal, kuid ei fikseerinud seda tööajaks“. „Politsei süüdistas mind sõidumeerikuga...
Lenno Põder -
Kuidas kolm nädalat sõita ilma 45-tunnise puhkepausita?
08.01.2018
45-tunnise ehk regulaarse iganädalase puhkeaja probleem on muutunud järjest aktuaalsemaks. Esiteks on järjest päevakajalisem 45-tunnise puhkeaja veetmise keeld kabiinis...
Lenno Põder -
Euroopa Liidu Kohus – karistused 45-tunniste puhkeperioodide veetmise eest sõidukis on kooskõlas EL-i määrustega. Holland reageeris kohe.
07.01.2018
20. detsembril 2017 avaldati Euroopa Liidu Kohtu otsus, mis kinnitas, et juhid ei tohi regulaarseid iganädalasi puhkeperioode (45 h) sõiduki kabiinis veeta...
Lenno Põder -
Mis muutub töö- ja puhkeaja reeglites ja digimeeriku kasutamises?
05.07.2017
31. mail 2017 esitles Euroopa Komisjon muudatuste eelnõud veondus-sektoris. Nn maanteepaketis esitletud meie jaoks olulisemad punktid puudutavad töö- ja puhkeaja reegleid ning...
Lenno Põder -
Mobiilsuspakett – autovedude muudatused Euroopas
13.06.2017
31. mai 2017 on Euroopa transpordisektori jaoks tähtis kuupäev – Euroopa Komisjon esitas kaheksa peamist seadusandlikku muudatust, mille põhirõhk on...
Lenno Põder -
45-tunnise puhkeaja veetmine kabiinis – massikontroll Belgias
10.06.2017
Läinud esmaspäeval (5.06) kontrollisid Belgia ametnikud Zeebrugge sadama juures veokijuhte eesmärgiga avastada regulaarse iganädalase puhkeaja (45 tundi) rikkumisi. Nimelt ei...
Lenno Põder -
Saksamaal keelatakse iganädalase puhkeaja veetmine sõidukis
14.03.2017
NB! Keeld hakkas kehtima alates 25. mai 2017. Keeld kehtib regulaarsele iganädalasele puhkeajale (45). Vähendatud puhkeajale (24-44:59) ei kehti. Euroopa...
Lenno Põder -
Laevale peale ja mahasõiduks puhkeaja katkestamine
06.02.2017
Meie ametikoolitustel on alati üks oodatumaid teemasid laevale sõiduks või sealt maha sõiduks...
Lenno Põder -
Prantsusmaa aktsepteerib valmisolekuaega vaheajana – kahe juhiga sõit
05.08.2016
Kevadel oli probleem üleval, et Prantsusmaa ei aktsepteeri kahe juhiga sõidu korral kõrvalistuva juhi valmisolekuaega vaheajana, mida aga lubab EL-i...
Lenno Põder -
Prantsusmaa miinimumpalk – Loi Macron
29.07.2016
Prantsumaa miinimumpalk alates 1.07.2016 NB! Operatiiv ja täiendav info asub Prantsusmaa Miinimumpalga lehel. Vaata siia… 01. juulist 2016 jõustus...
Lenno Põder -
Saksamaa miinimumpalga tasumist juba kontrollitakse
18.05.2016
Paljud transpordifirmad on kursis 8,5 eurose Saksamaa miinimum tunnipalga nõudega, mis kehtib ka Eesti autojuhtidele, kes Saksamaale või sealt kaupa toovad...
Lenno Põder -
Prantsusmaal probleemid pausidega kahe juhi sõidu puhul.
28.03.2016
Väga palju on transpordiettevõtetelt, kes veavad läbi Prantsusmaa, tulnud teateid, et Prantsuse inspektorid teevad kahe juhiga sõidu puhul isegi tuhandetesse...
Lenno Põder -
Hollandi politsei hakkas kasutama TachoScani!
27.12.2015
Ametikoolitus OÜ on töö- ja puhkeaja kontrollitarkvara TachoScan ametlik maaletooja ja koolitaja Eestis. TachoScani kasutavad Eestis tööinspektsioon ja politsei. Anname...
Lenno Põder -
Juhikaart kadunud või rikkis! Kuidas edasi sõita?
10.12.2015
Juhikaart on aegunud? Juhikaart on kadunud? Juhikaart on kahjustunud? Aga sõita on vaja! Kas on ette tulnud? Pea iga nädal...
Lenno Põder -
Kuidas Tööinspektsiooni kontroll enda kasuks pöörata?
17.04.2015
Tööinspektsioon on üks kontrollorgan, kellel on õigus ja ka kohustus transpordifirmasid kontrollida. Eelkõige huvitab neid autojuhtide töö- ja puhkeajaga seonduv....
Lenno Põder -
Kuidas kohalikku kellaaega muuta digimeerikul?
26.03.2015
Digitaalsed sõidumeerikud salvestavad aega UTC kellaaja järgi. See on nn koordineeritud maailmaaeg. Maailmas on aeg jagatud Greenwichi (GMT) aja järgi...
Lenno Põder -
Kuidas juhikaardi väljasoleku aeg puhkeajaks märkida?
12.03.2015
Kui autojuht teeb tööd veoauto või bussiga, millel on peal digitaalne sõidumeerik, siis tuleb tal juhikaardi väljasoleku aeg märkida vastava...
Lenno Põder -
Kuidas sisestada riigitähist digitaalsel sõidumeerikul?
24.11.2014
Kui autojuht kasutab digitaalset sõidumeerikut, siis peab ta iga päev tööaja alguses ja lõpus sisestama riigitähise (riigi tunnuse). See punk...
Lenno Põder -
Ametikoolitus – kas tüütu formaalsus või kasulik investeering?
14.10.2014
„See on üks mõttetu raha väljapressimine jälle“„Autokoolid teevad niimoodi endale ainult raha“„Ma ei saanud sellelt koolituselt midagi kasulikku ega kuulnud...
Lenno Põder -
Kuidas autojuhi koolituse tulemust mõõta?
29.09.2014
Kutseliste autojuhtide töö- ja puhkeaja reeglite koolituse tulemust saab telemaatika abil lihtsalt mõõta. 25. septembril toimus Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduse keskuses...
-
Eesti Politsei valis TachoReader Combo
15.06.2014
Eesti Politsei hakkas kasutama digitaalsetest sõidumeerikutest ja juhikaartidelt allalaadimiste tegemiseks TachoReader Combo Plus seadmeid. TachoReader Combo´t kasutavad paljude Euroopa riikide (sealhulgas Poola, Saksamaa,...
-
Käivita tulemuslik töö- ja puhkeaja korraldus!
14.01.2014
Umbes kaks aastat tagasi saatis autojuhtide tööinspektor ühele tuntud Eesti transpordiettevõttele kirja, et...
Lenno Põder -
Autojuhi andmete analüüs aitab vähendada rikkumisi
22.07.2013
Digitaalne sõidumeerik salvestab autojuhi töö-, sõidu- ja puhkeaja andmed täpselt ning kooskõlas kehtivate seadustega. Sisuliselt oleks justkui autojuhi töö- ja...
Lenno Põder -
“12-päeva reegel” bussijuhtidele
19.04.2013
Alates 4. juunist 2010 kehtivad rahvusvaheliste bussireiside juhtidele eeskirjad, mida tuntakse ka „12 päeva reeglina“. Selgitame seda reeglit veidi lähemalt....
-
Autojuhtide töö- ja puhkeaja peamised rikkumised – kuidas neid ära hoida?
25.12.2012
11. detsembril avaldas Tööinspektsioon pressiteate „Veofirmade rikkumised tööinspektsiooni pilgu läbi“, kus anti teada, et autojuhtide töö ja puhkeajas esineb märkimisväärselt...
-
Sõidukijuhtide rikkumisi esineb pea igas ettevõttes
04.07.2012
Tööinspektsiooni väitel esineb sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja osas kergemaid või raskemaid rikkumisi pea igas külastatud ettevõttes. 3. juuli 2012 Postimehes...
-
Autojuhtide töö- ja puhkeaja koolitusest
14.06.2012
Ametikoolituse Keskus pakub veoauto- ja bussijuhtidele, logistikutele ja veokorraldajatele suunatud autojuhtide töö- ja puhkeaja ning sõidumeerikute koolitust. Tegemist on sisukate...