-
Selgus majas: vanematele juhikaartidele salvestab piiriületuse automaatselt ainult STONERIDGE SMART 2
27.11.2023
SMART 2 digimeerikud tulevad vaikselt kasutusse. Riigipiiride ületamisel on sellel automaatne piiriületuse salvestamise funktsioon, mis aga ei pruugi vanemate juhikaartidega toimida. Katsetasime nii VDO kui ka STONERIDGE SMART 2 meerikuid ja erinevas vanuses juhikaarte ja tulemused on siin artiklis. Loe edasi ...
Lenno Põder -
Miks kontrollida oma juhikaarti ise?
21.11.2023
Paljud autojuhid saavad oma juhikaardi olukorrast teada politseikontrolli ajal koos trahvikviitungiga. Tark autojuht aga teostab oma juhikaardile ise analüüsi ja on alati asjadega kursis. Politseikontroll pole tema jaoks probleem. Loe edasi …
Anatoli Ivanov -
"On The Road Again": Aga nüüd ohutumalt ja eeskujulikumalt!
13.11.2023
Ja saabub taas aeg asuda teele. Luban olla ohutum ja parem eeskuju teistele. Erineva kogemuse ja taustaga inimesed satuvad ühele teele. Mina olen kutseline autojuht. Oma valdkonna tipptegija ja eeskuju. Mind varitsevad erinevad ohud, kuid olen nendest teadlik. Kuidas targalt käituda kui väsimus kimbutab? Mis on ohutu sõidu aluseks? Loe edasi ...
Lenno Põder -
Liiklusohutus: Mis on kaitslik juhtimine?
12.11.2023
Liiklus on täis üllatusi ja kaitslik juhtimine on nagu kristallkuul, mis annab Sulle võime neid üllatusi ette näha ja neile ohutult reageerida. Loe kaitsliku juhtimise saladustest lähemalt ...
Lenno Põder -
Mis on kahepoolne transport? Täiendavad toimingud. Lähetustõend. SMART 2.
13.10.2023
Alates 21.08.2023 on kahepoolse transpordi ajal teostavate "1+1" ja "0+2" lisatoimingute vabastus lähetustõendist- ja reeglitest ainult juhul, kui juht kasutab SMART 2 sõidumeerikut. Loe lähemalt ...
Lenno Põder -
SMART 2 digimeerik – vahetuste ajagraafik ja uued funktsioonid
02.06.2023
Kohe-kohe on käes see osa Mobiilsuspaketist, mis toob meieni uued SMART 2 sõidumeerikud. Nimelt alates 21. augustist 2023 hakatakse kõikidele uutele tehasest väljuvatele sõidukitele paigaldama teise põlvkonna arukat sõidumeerikut ehk SMART 2-te...
Lenno Põder -
Mis on kabotaaž?
06.12.2022
Kabotaaž – pealtvaadates imelihtne, kuid lähemalt süvenedes muutub see aina komplitseeritumaks. Lisanduvad veel eri riikide kontrollijate erinevad tõlgendused ja arusaamised...
Lenno Põder -
Euroopa autojuhtide puudus kolmekordistub 2026. aastaks, kui midagi ette ei võeta. Autosert võtab!
01.12.2022
Siin on kokkuvõte IRU uuest autojuhtide puuduse aruandest (www.iru.org) ja lisame lõppu info sellest, kuidas AUTOSERT aitab kaasa juba täna juhipuuduse vähendamisele.
Lenno Põder -
Autojuhi kvalifikatsiooni hindamise teenus
05.09.2022
AutoSert on turule toonud uue- autojuhi kvalifikatsiooni hindamise teenuse, mis eelkõige on mõeldud ärikliendile. Kuna oleme aastaid tegelenud kutseliste juhtide koolitamisega,...
Mikk Sossi -
Veoettevõtja riskitaseme valem ja uued rikkumiste liigid
18.07.2022
2. mail 2022 avaldati Euroopa Liidu Teatajas kaks uut määrust: määrus 2022/695, kus on kirjas transpordifirmade riskitaseme arvutamise valem, ja...
Lenno Põder -
Humanitaarabi vedu mitteärilisel veol – vabastus määrusest 561 (artikkel 3 punkt d)
03.03.2022
Autojuhi töö- ja puhkeaja määruses nr 561/2006 on olemas üks punkt – artikkel 3 punkt d)– mis ütleb, et: ...
Lenno Põder -
21.02.2022 sõiduki tagasitoomine, kabotaaži keeluaeg, kombineeritud transport – Mobiilsuspakett
20.02.2022
21.02.2022 hakkab meie transpordiettevõtete jaoks kehtima kolm väga olulist uut reeglit: Sõidukite Eestisse toomise kohustus iga 8 nädala tagant; 4-päevane...
Lenno Põder -
UUED SMART 2 DIGIMEERIKUD ON TULEKUL!
12.08.2021
Uued, Mobiilsuspaketi ja lähetusreeglitega kooskõlas, SMART 2 digimeerikud on peatselt reaalsus. Mida see transpordifirma ja autojuhi jaoks tähendab? (Pildil SMART...
Lenno Põder -
Prantsusmaa pimenurga reegel ja kleepsud
11.01.2021
Pimenurkadest hoiatava tähistuse paigaldamine raskeveokitele Prantsusmaal Alates 1. jaanuarist 2021. a tuleb kõik raskeveokid Prantsusmaal (nii kaubaveo- kui ka reisijateveo...
-
Mobiilsuspakett – saatan peitub detailides!
28.08.2020
Kauaräägitud Mobiilsuspakett sai 31. juulil 2020 lõpuks reaalsuseks. Heas usus teha maailmale midagi head, on Euroopa Liit pannud kokku paketi uute...
Lenno Põder -
Koolitaja Lenno Põder selgitab: millal tuleb teha kompensatsioon?
01.07.2020
Autojuhid, kes teevad niinimetatud 24-tunniseid pause, mida seadusekeeles nimetatakse lühendatud iganädalasteks puhkepausideks, peavad selle puhkepausi kompenseerima kolmanda nädala lõpuks. Iseenesest...
Lenno Põder -
COVID-19 tõttu EL-i riikide poolt kehtestatud ajutised töö- ja puhkeaja reeglid eesti keeles
28.03.2020
Koroonaviiruse tõttu on enamus EL-i riike kehtestanud ajutised erandid töö- ja puhkeaja reeglitele. Eesmärgiks on aidata transpordifirmasid ja autojuhte, et saaks...
Lenno Põder -
Pädevustunnistuse ja ADR tunnistuse taotlemine eriolukorra ajal
23.03.2020
Pädevustunnistuse tellimine eriolukorras Alates 1.06.2018 kehtib Eestis kord, kus kutselise autojuhi (bussijuht, veoautojuht) pädevuse tunnuskood nr 95 kantakse juhiloale. Seega...
Lenno Põder -
Autosert TACHO Äpp – lae juhikaart alla mobiiliga
07.01.2019
Valminud on Autosert TACHO äpp, millega saab mobiiltelefoniga juhikaarti allalaadida ja lisaks veel rikkumisi ja järelejäänud tööaja ressurssi jälgida. Valminud on...
-
Tule tööle kutseliseks autojuhiks!
09.09.2017
Kas oled unistanud veoauto rooli keeramisest? Kas sooviksid teha palju tööd ja teenida kindlat tasu? Kas sinu sees on tegelikult peidus...
Lenno Põder -
Mobiilsuspakett – autovedude muudatused Euroopas
13.06.2017
31. mai 2017 on Euroopa transpordisektori jaoks tähtis kuupäev – Euroopa Komisjon esitas kaheksa peamist seadusandlikku muudatust, mille põhirõhk on...
Lenno Põder -
45-tunnise puhkeaja veetmine kabiinis – massikontroll Belgias
10.06.2017
Läinud esmaspäeval (5.06) kontrollisid Belgia ametnikud Zeebrugge sadama juures veokijuhte eesmärgiga avastada regulaarse iganädalase puhkeaja (45 tundi) rikkumisi. Nimelt ei...
Lenno Põder -
Saksamaal keelatakse iganädalase puhkeaja veetmine sõidukis
14.03.2017
NB! Keeld hakkas kehtima alates 25. mai 2017. Keeld kehtib regulaarsele iganädalasele puhkeajale (45). Vähendatud puhkeajale (24-44:59) ei kehti. Euroopa...
Lenno Põder -
Laevale peale ja mahasõiduks puhkeaja katkestamine
06.02.2017
Meie ametikoolitustel on alati üks oodatumaid teemasid laevale sõiduks või sealt maha sõiduks...
Lenno Põder -
Prantsusmaa aktsepteerib valmisolekuaega vaheajana – kahe juhiga sõit
05.08.2016
Kevadel oli probleem üleval, et Prantsusmaa ei aktsepteeri kahe juhiga sõidu korral kõrvalistuva juhi valmisolekuaega vaheajana, mida aga lubab EL-i...
Lenno Põder -
Prantsusmaa miinimumpalk – Loi Macron
29.07.2016
Prantsumaa miinimumpalk alates 1.07.2016 NB! Operatiiv ja täiendav info asub Prantsusmaa Miinimumpalga lehel. Vaata siia… 01. juulist 2016 jõustus...
Lenno Põder -
Saksamaa miinimumpalga tasumist juba kontrollitakse
18.05.2016
Paljud transpordifirmad on kursis 8,5 eurose Saksamaa miinimum tunnipalga nõudega, mis kehtib ka Eesti autojuhtidele, kes Saksamaale või sealt kaupa toovad...
Lenno Põder -
Prantsusmaal probleemid pausidega kahe juhi sõidu puhul.
28.03.2016
Väga palju on transpordiettevõtetelt, kes veavad läbi Prantsusmaa, tulnud teateid, et Prantsuse inspektorid teevad kahe juhiga sõidu puhul isegi tuhandetesse...
Lenno Põder -
Juhikaart kadunud või rikkis! Kuidas edasi sõita?
10.12.2015
Juhikaart on aegunud? Juhikaart on kadunud? Juhikaart on kahjustunud? Aga sõita on vaja! Kas on ette tulnud? Pea iga nädal...
Lenno Põder -
Ametikoolitus – kas tüütu formaalsus või kasulik investeering?
14.10.2014
„See on üks mõttetu raha väljapressimine jälle“„Autokoolid teevad niimoodi endale ainult raha“„Ma ei saanud sellelt koolituselt midagi kasulikku ega kuulnud...
Lenno Põder -
Autojuhi andmete analüüs aitab vähendada rikkumisi
22.07.2013
Digitaalne sõidumeerik salvestab autojuhi töö-, sõidu- ja puhkeaja andmed täpselt ning kooskõlas kehtivate seadustega. Sisuliselt oleks justkui autojuhi töö- ja...
Lenno Põder -
Kes peab/ei pea sõidumeerikut kasutama?
02.06.2013
Kui tegemist on kauba- või reisijateveoga, siis üldjuhul peab juht kasutama vedu teostades sõidumeerikut ja täitma töö-, sõidu- ja puhkeaja...
-
Autojuhtide töö- ja puhkeaja peamised rikkumised – kuidas neid ära hoida?
25.12.2012
11. detsembril avaldas Tööinspektsioon pressiteate „Veofirmade rikkumised tööinspektsiooni pilgu läbi“, kus anti teada, et autojuhtide töö ja puhkeajas esineb märkimisväärselt...
-
Kuidas salvestada digitaalse sõidumeeriku andmeid?
15.11.2012
Kui Sinu veoautole või bussile on paigaldatud digitaalne sõidumeerik, siis tuleb meeriku poolt juhikaardile ja massmälusse salvestatud andmed õigeaegselt arhiveerida. ...
-
Mis on digitaalne sõidumeerik?
16.07.2012
Kui sa juhid reisijateveo bussi või kaubaveokit, on sinu alatiseks reisikaaslaseks sõidumeerik, mis salvestab sinu tegemised vastavalt EL-i autojuhi töö-...
-
Sõidukijuhtide rikkumisi esineb pea igas ettevõttes
04.07.2012
Tööinspektsiooni väitel esineb sõidukijuhtide töö- ja puhkeaja osas kergemaid või raskemaid rikkumisi pea igas külastatud ettevõttes. 3. juuli 2012 Postimehes...
-
Autojuhtide töö- ja puhkeaja koolitusest
14.06.2012
Ametikoolituse Keskus pakub veoauto- ja bussijuhtidele, logistikutele ja veokorraldajatele suunatud autojuhtide töö- ja puhkeaja ning sõidumeerikute koolitust. Tegemist on sisukate...